Girona acull la quarta edició del Congrés de Robotica Submarina EMRA

Els passats dies 15 i 16 de Maig de 2017 va tenir lloc la conferència EMRA (4th Workshop on EU-funded Marine Robotics and Applications) al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona. L’objectiu de l’esdeveniment és la posta en comú dels resultats dels projectes europeus que han estat finançats per la Comissió Europea dins la comunitat científica i la comunitat empresarial, fomentant la creació de xarxes de col·laboració i, sobretot, esperant la creació de sinèrgies per a nous projectes.

L’esdeveniment, que fou organitzat per l’Institut de Recerca ViCOROB de la Universitat de Girona conjuntament amb la Universitat de Zagreb i l’institut de recerca INESC TEC de Porto, ha estat realitzat dins el marc de dos projectes europeus en col·laboració. A Girona s’hi han reunit un total de 93 persones, i més de 25 persones han fet seguiment online de l’esdeveniment.

A la conferència es van fer un total de 22 ponències divulgatives relacionades amb les tecnologies marines utilitzades en temàtiques com: oceanografia, robòtica i vehicles submarins, sensors, visió submarina, instrumentació, biologia marina, mineria, seguretat,… finançades a través de fons europeus de diferents tipologies. Aquesta iniciativa s’emmarca dins una filosofia que s’està impulsant des de la Comissió Europea per la qual la comunicació i el foment del networking sigui una tasca més dins els projectes de recerca i innovació.

Al llarg dels dos dies també hi van haver dues conferencies plenàries convidades, una d’IFREMER (un centre de recerca francès referent a nivell internacional) i de l’empresa SeeByte amb seu al Regne Unit, un exemple de spin off que s’ha consolidat fins a ser venuda a un dels principals actors dins el mercat de la robòtica submarina.

Les tecnologies i aplicacions catalanes hi han estat presents dins de les presentacions de les empreses: Ictineu Submarins, Tecnoambiente i la pròpia Universitat de Girona.

Dins el programa de la conferència, també hi va haver una visita/demostració al Centre d’Investigació en Robòtica Submarina del mateix Parc Científic i Tecnològic on es van presentar les tecnologies desenvolupades per ViCOROB en els darrers anys.