InventEUrs, un projecte per a convertir els infants en agents del canvi de les seves comunitats

March 8, 2017

La Universitat de Girona ha donat el tret de sortida a InventEUrs – Fostering invention-based collaborative learning for social change (I4EU), un projecte amb finançament europeu liderat pel clúster de grups de recerca UdiGitalEdu. El consorci de socis està integrat per l’escola Veïnat de Salt, el Liceul Tehnologic Constantin Ianculescu (Cracea, Romania),  University of Perugia (Perugia, Itàlia), la London South Bank University (Londres, Anglaterra) i l’Instituto d’Istruzione Superiore “G.Giovagnoli” (Perugia, Itàlia).

La finalitat del projecte és adaptar i millorar el programa Inventors4Change que, durant els últims tres anys, s’ha centrat a promoure les connexions entre infants de comunitats desavantatjades d’Espanya i l’Índia. Amb l’ajuda de Tecnologies per a l’Aprenentatge Creatiu i eines i mitjans digitals, el projecte ha convertit aquests infants en agents de canvi de les seves comunitats.

L’èxit d’Inventors4Change tindrà ara l’oportunitat de replicar-se gràcies al projecte InventEUrs, el qual promourà la inclusió social i l’equitat en escoles d’alta complexitat –amb especial èmfasi en les que presenten escolars arribats recentment d’altres països– a través d’experiències innovadores i atractives d’aprenentatge connectat (Connected Learning).

El procés començarà amb la transformació d’un primer grup d’escoles dels països dels socis dels projecte, les quals pertanyen a contextos molt diferents: suburbis  de Londres, barris deteriorats d’Espanya, zones amb escassos recursos de Romania i zones rurals d’Itàlia.
Com a resultats principals, es dissenyarà i desenvoluparà una plataforma en línia que permetrà connectar les escoles i s’establiran metodologies per implementar l’enfocament d’aprenentatge col·laboratiu basat en la invenció. A més, es crearà un curs massiu online en obert (MOOC), per a mestres i persones relacionades amb el món de l’educació.

Articles relacionats:

albert-clerigues--
February 13, 2023

Doctoral Thesis: Deep learning methods for extraction of neuroimage markers in the prognosis of brain pathologies

Medical Imaging, News, Scientific Results

gigafoto-vicorob
April 2, 2014

El grup de recerca Vicorob participa en la postproducció de la gigafoto de la Via Catalana

News, Projects, Underwater Vision

RSNA