IQUA Robotics – la nova EBT de ViCOROB

October 19, 2016

Una nova concepció de la robòtica submarina amb més capacitat d’observació, flexibilitat per adaptar els dispositius a un gran número d’aplicacions i qualitat dels dissenys. Aquests són els punts clau dels productes que oferirà IQUA Robotics S.L, una nova empresa de base tecnològica (EBT) sorgida de la Universitat de Girona i que s’ha constituït aquest matí al Parc Científic i Tecnològic.

L’empresa s’ha creat a partir de la valorització dels resultats de projectes duts a terme al CIRS, el laboratori de recerca en robòtica submarina de l’Institut de Visió per Computador i Robòtica (VICOROB) de la UdG en els darrers 10 anys.

En el context d’aquesta recerca, VICOROB ha dissenyat diferents prototips de robots submarins amb avançades capacitats motrius i sensorials respecte als robots comercials actuals amb l’objectiu d’ampliar el ventall d’aplicacions d’aquests tipus de vehicles. Els robots submarins desenvolupats pels investigadors de la UdG s’han concebut per a què es puguin adaptar a les necessitats concretes de les diferents institucions i empreses que requereixen l’ús d’aquesta tecnologia.

Inicialment, IQUA Robotics comercialitzarà els robots GIRONA 500 i SPARUS II, pels quals diverses institucions internacionals ja han mostrat interès. Aquests vehicles podran enregistrar dades i fer inspeccions del fons marí per a aplicacions científiques, mediambientals, arqueològiques, industrials i de seguretat.

thesis-klemen
March 25, 2021

DOCTORAL THESIS: Underwater Image-Based 3D Reconstruction With Quality Estimation

News, Scientific Results