Udigitaledu

UdiGital.edu: quatre anys d’èxits!

El grup de recerca de la Universitat de Girona,  UdiGital.edu, va iniciar ahir les activitats per aquest curs 2014-2015 i ho va fer a través d’un acte d’inauguració que va tenir lloc a la sala d’actes de l’edifici Narcís Monturiol (Parc Científic i Tecnològic) a les 17:30 hores.

UdiGital.edu, és un grup de recerca que pretén investigar com les TIC poden esdevenir eines per a transformar l’aprenentatge i fomentar la creativitat. La seva proposta és transversal i multidisciplinària i abraça totes les matèries del currículum, el que es coneix amb l’acrònim STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics). L’equip UdiGital.edu investiga l’ús de les TIC com a estimulador de l’observació, l’experimentació, la comunicació i la reflexió, per ajudar a pensar de forma creativa i crítica.

Segons Xavier Cufí, director del grup de recerca, “no es tracta només de fomentar l’ús de les TIC, sinó de transformar les maneres d’ensenyar i d’aprendre”. La recerca del grup pretén que la nova generació digital no sigui “només usuària” de les tecnologies de la informació, sinó que esdevingui “productora i creadora”, amb individus capaços de trobar noves solucions a problemes reals.

La conferència inaugural “Robots a l’aula. Programar per aprendre” va anar a càrrec de Frank Sabaté, mestre de l’Escola Projecte de Barcelona.

L’acte d’inauguració va comptar amb representants d’institucions que han participat dels tallers promoguts pel grup de recerca en cursos anteriors com ara el Centre Residencial d’Acció Educativa (CRAE) de Salt, la Fundació per a l’Ajut a Nens i Joves d’Altres Capacitats (FANJAC) de Girona, i les escoles Dalmau Carles i Carme Auguet de Girona, i El Veïnat de Salt.

ViCOROB recolza el projecte des dels seus inicis ara fa quatre anys, moltes felicitats a tots per l’esdeveniment d’ahir, va ser molt emotiu i ple de contingut interessant!

Imatge: http://udigital.udg.edu / Projecte TIC TAC