UdigitalEdu participa en un projecte de Cooperació de la UdG a l’Índia

Inventors4change

Inventors4Change (http://www.inventors4change.org) vol proporcionar als nens les eines, les tècniques i els coneixements que els permetin dissenyar els canvis que volen veure en el món. Consisteix en una xarxa d’escoles i organitzacions que utilitzen les tecnologies d’aprenentatge creatiu i eines digitals per fomentar la invenció basada en l’aprenentatge col·laboratiu entre els nens de diferents països. El projecte es centra especialment en els nens de les comunitats més desafavorides, que proposen invencions inspirades en els desafiaments de desenvolupament humà.

Des del 30 d’octubre i fins el 16 de desembre l’Eduard Muntaner està portant a terme un  nombre molt important de tallers i activitats en 3 escoles de l’Índia: Parikrma Centre for Learning (Jayanagar i Koramangala), i Shanti Bhavan. Aquesta setmana s’hi han afegit en Jordi Freixenet i en Xevi Cufí, membres del departament d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors i membres del grup de recerca ViCOROB, per intensificar una mica més l’activitat del projecte.

Un taller de robòtica submarina a Koramangala:

El passat dilluns 24 de novembre l’equip d’UdiGitalEdu va realitzar un taller de robòtica submarina pels nens de Parikrma Centre for Learning. Els nens van poder teleoperar un vehicle submarí de baix cost, van descobrir com funciona, i van aprendre alguns conceptes de robòtica com l’operació remota, i també alguns conceptes físics simples com la flotabilitat. Durant l’activitat els nens van ser reptats a realitzar algunes missions de cooperació, com per exemple la recuperació d’objectes per portar-los a la superfície, mitjançant el robot, una càmera submarina i un monitor.

Els membres d’UdiGitalEdu estan molt contents amb el resultat ja que és tot un repte poder dur a terme aquestes activitats a l’Índia.

Font: Escola Politècnica Superior – UdG

pandora-girona
March 4, 2014

PANDORA FP7 2nd annual review in Girona