FLL Girona

Cap de setmana divertit a First Lego League Girona

L’equip Estanys Robotmania de l’escola Els Estanys de Platja d’Aro i l’equip Campalanets de l’institut Rafael Campalans d’Anglès són els guanyadors de la primera i la segona jornada, respectivament, del torneig de robòtica FIRST LEGO League que ha tingut lloc aquest cap de setmana a l’Escola Politècnica Superior (EPS) i que està  organitzat per la Universitat de Girona i la Fundació Princesa de Girona. En total, s’han repartit vuit premis cada dia entre els equips que han acceptat el repte “World Class” per trobar solucions reals i innovadores per a l’adquisició de coneixements i habilitats útils en el segle XXI per al desenvolupament personal i professional.

La formació de Platja d’Aro ha proposat un nou mètode per aprendre a tocar la flauta a partir d’un programa informàtic amb sensors de la plataforma Arduino. El jurat ha destacat la seva gran capacitat de treball en equip ja que els seus integrants “representen un bon exemple del model que hauria de seguir l’educació del futur”. El jurat també ha valorat “la qualitat del projecte científic, la fantàstica presentació de la seva idea i el nivell brutal dels participants” que han sabut repartir els diferents rols i a qui han augurat “molt de futur”.

La formació d’Anglès ha presentat un projecte que proposa recursos informàtics –jocs dissenyats amb Scratch– i eines físiques per solucionar les dificultats que tenen les persones amb deficiències visuals a l’hora d’enfrontar-se a l’aprenentatge musical. El jurat ha valorat el treball en equip tot i tractar-se d’un grup nombrós, així com el respecte entre ells i l’eficiència a l’hora de distribuir els rols.

Els dos equips guanyadors participaran a la final estatal que es farà el proper 22 de març a Tenerife. A més del premi Fundació Scientia, el màxim guardó, cada jornada de la FIRST LEGO League ha repartit set premis més.

Primera jornada
Premi a l’Entrenador per a Steps de La Salle de Santa Coloma de Farners
Premi a les Joves Promeses per a Legogirls.cat de La Salle de Cassà de la Selva
Premi Fundació Scientia a l’Emprenedoria per a AD1714 de l’INS Alexandre Deulofeu
Premi als Valors de la FIRST LEGO League per a Arobot Dangerous de l’escola Els Estanys de Platja d’Aro
Premi al Comportament del Robot per a Eureka del Col·legi Bell-lloc del Pla
Premi al Disseny del Robot per a Arobot Infinity de l’escola Els Estanys de Platja d’Aro
Premi al Projecte Científic per a More than LEGO de l’INS Vidreres
Premi Fundació Scientia per a Estanys Robotmania de l’Escola Els Estanys de Platja d’Aro.

Segona jornada
Premi a l’Entrenador per a Procubics de l’IES Ridaura de Castell Platja d’Aro
Premi a les Joves Promeses per a Starbot de Maristes Girona
Premi Fundació Scientia a l’Emprenedoria per a FEDAC – Robolution de FEDAC Sant Narcís (Girona)
Premi als Valors de la FIRST LEGO League per a Espartan de Maristes Girona
Premi al Comportament del Robot per a Robonets del Col·legi Manyanet Blanes
Premi al Disseny del Robot
per a Mini Salvauth Park de l’Associació El Racó dels Robotaires (Girona)
Premi al Projecte Científic per a iSantFeliu Team de l’INS Sant Feliu (Sant Feliu de Guíxols)
Premi Fundació Scientia per a Campalanets de l’INS Rafael Campalans d’Anglès.

En aquesta cinquena edició, la FLL Girona ha comptat amb més participants que mai: més de 250 joves d’entre 10 i 16 anys, repartits en 31 equips provinents d’instituts de secundària de la demarcació i d’iniciatives particulars. En les dues jornades de torneig, els participants han posat a prova el seu talent i el seu enginy a través de diverses proves.

La FLL és una competició d’abast mundial que s’estructura en lligues locals. Els millors equips de cada certamen passen a una final estatal i, d’aquesta, a un torneig mundial. Espanya és la tercera potència mundial amb 20 tornejos classificatoris, més de 1.000 equips i més de 8.000 participants. D’aquests tornejos locals sorgiran les 36 formacions que disputaran la Gran Final FLL World Class Espanya. Els vencedors de la final espanyola gaudiran de l’oportunitat de participar en tornejos internacionals com ara el World Festival (Sant Louis, EEUU, al mes d’abril) o l’Àsia Pacific Open (Sidney, Austràlia, al mes de juliol).

Font: Universitat de Girona