Càtedra Tekhné, nova aliança amb el territori

November 26, 2020

El Dimarts 24 de novembre la Universitat de Girona i l’Ajuntament de Salt varen presentar la Càtedra Tekhné.

La càtedra ha estat impulsada per el grup de recerca UdigitalEdu, format per membres de l’Institut de Recerca Educativa (IRE) i l’Institut de Visió per Computador i Robòtica (Vicorob). UdigitalEdu investiga formes d’aprenentatge que ajudin als nens i les nenes a ser més creatius, més crítics i a desenvolupar valors positius, a través d’experiències divertides que barregen la Ciència, la Tecnologia i l’Art.

La Càtedra TEKHNÉ, dirigida per el Dr. Jordi Freixenet, es centra en l’estudi, la recerca i la disseminació del coneixement en la intersecció dels camps de l’Educació, la Tecnologia i el Desenvolupament Humà, mitjançant l’organització d’activitats de formació, recerca, transferència, debat i difusió. La intenció de la càtedra és convertir la Universitat de Girona i el municipi de Salt en referents acadèmics i d’administració local, respectivament, en l’esfera internacional de les Tecnologies per a l’Aprenentatge Creatiu i la Inclusió Social.

Les activitats de la càtedra arribaran als infants i joves de les escoles i instituts de Salt, però també i especialment, als mestres i educadors, que seran els veritables motors del canvi de l’ecosistema educatiu de Salt i Girona. TEKHNÉ serà un espai de desenvolupament, de creativitat i de canvi que proporcionarà eines i recursos als nens, nenes i joves, professors i professores. Un espai on dissenyar oportunitats perquè les persones “pensin amb les seves mans” (aprenentatge MAKER), i tot fent-ho, construeixin sentit i comprensió, a través de projectes que responguin a necessitats socials.

angelus mallius
May 15, 2014

Angelos Mallios defends his PhD Thesis “Sonar Scan Matching for Simultaneous Localization and Mapping in Confined Underwater Environments”

News, Scientific Results, Underwater Robotics