El Catedràtic de la UdG Joan Batlle, Premi Nit de la Robòtica 2020

La sisena edició de la Nit de la Robòtica, organitzada per la Comissió d’Indústria 4.0 d’Enginyers de Catalunya , va premiar la trajectòria professional del catedràtic emèrit de la UdG Joan Batlle, i la iniciativa solidaria CovidRobot com a projecte de l’any. L’acte es va celebrar al recinte Modernista de Sant Pau, el passat 22 d’octubre. Enguany amb un format virtual i reduït degut al Covid-19.

El Premi Nit de la Robòtica de l’edició d’enguany és un reconeixement a la trajectòria professional dedicada, en aquest cas, en l’àmbit de la robòtica submarina realitzada al grup de Recerca en Visió per Computador i Robòtica – ViCOROB de la Universitat de Girona.

Llicenciat en Física per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctor en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya. El 1991, en crear-se la Universitat de Girona, va impulsar el Departament d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors, del qual en va ser director. Del 2002 al 2005 va ser rector de la Universitat de Girona i entre altres càrrecs, també ha estat responsable de la xarxa de vivers d’empresa de la Universitat, des d’on va dinamitzar la recerca i la transferència de tecnologia. Des de 2014 és catedràtic emèrit de la Universitat de Girona.

Des del Departament d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors va iniciar i dirigir el grup de recerca en robòtica submarina i va impulsar una infraestructura de recerca en quest àmbit que va permetre situar-nos en primera línia mundial en robots submarins. Al 2014 el grup es va transformar en l’Institut de recerca en Visio per Computador i Robòtica, amb una important dedicació a la robòtica, actualment un dels centres de referencia del país.